Meer
Publicatiedatum: 18-06-2018

Inhoud

Terug

0.010 Uitvoeringsprogramma Dienstverlening

0.010 Uitvoeringsprogramma Dienstverlening
Portefeuillehouder
Molenaar R.M.A.

Planning
Startdatum: 31-12-2014

Door prijsdifferentiatie, communicatie en het introduceren van nieuwe producten maken steeds meer klanten gebruik van het digitale kanaal. We tonen dat aan met cijfers. De klantbenadering verbetert verder door blijvende promotie van de mogelijkheid een afspraak te maken, de herinrichting van de hal, het investeren in opleiding telefonie, etc.
“Meten is weten”: aan de hand van analyses van beschikbare data (telefoon, bezoek, website etc.) verbeteren we de kwaliteit van onze diensten: bijvoorbeeld minder wachttijd of betere vindbaarheid van informatie.



Toelichting

O
Kwaliteit

Het Ministerie van BZK heeft onderzoek laten doen naar de digitale volwassenheid van overheden. Ook bij gemeenten zijn de meest gebruikte produkten/diensten onderzocht. Veere scoort als beste Zeeuwse gemeente bij digitale dienstverlening aan inwoners en staat in de top 20 van de gemeenten met 20.000 tot 50.000 inwoners.