De dienstverlening moet verbeteren, belangrijke elementen daarbij zijn: betere communicatie, verbeteren van doorlooptijden, verdere digitalisering van onze producten en het aangaan van slimme samenwerkingsverbanden. We willen een overheid zijn die meedenkt, faciliteert en duidelijk is; maar soms is ‘nee’ ook het juiste antwoord.
Om de dienstverlening te verbeteren stellen we een nieuw beleidsplan Dienstverlening op en werken we het plan van aanpak Dienstverlening uit dat voortkomt uit het Rekenkameronderzoek Dienstverlening uit 2022.
We geven een boost aan het ontwikkelen van digitale producten en zorgen dat ook het beheer van systemen en koppelingen op orde is, waarmee we onze klanten stimuleren om nog meer gebruik te maken van onze snelle en digitale dienstverlening. Dit alles ondersteunt door het uitbouwen en ontwikkelen van datagedreven werken.
Met het oog op de komst van de Omgevingswet werven we een 2e casusregisseur die grotere en complexe verzoeken begeleidt, waardoor we de doorlooptijd van deze verzoeken verkorten.