De ingezette verbetering van de dienstverlening zetten we in 2024 voort. De verbetering wordt meer zichtbaar en merkbaar.
Zo werken we aan de resultaten van het in 2022 uitgevoerde onderzoek Burger- en ondernemerspeiling. Dit doen we aan de hand van het vastgestelde projectplan dienstverlening en participatie. Met de visie op Dienstverlening en het meerjaren-beleidsplan Informatievoorziening die we in 2023 vaststelden hebben we een duidelijke koers en richting.
Specifiek zetten we de ingezette verbetering op het gebied van Ruimtelijke Ontwikkeling en Dienstverlening voort. Met nieuwe werkwijzen, samenwerking en eigenaarschap bereiden we ons, naast het afhandelen van de reguliere aanvragen en plannen, voor op de Omgevingswet die op 1 januari 2024 in werking treed.
Voor de hele organisatie zetten we in 2024 in op extra sturing en coaching op bijvoorbeeld de onderdelen ontvangstbevestiging, regelmatige tusseninformatie geven over afdoening, afdoening volgens planning, nazorg, telefonische bereikbaarheid, terugbeldiscipline en klare taal.
De in 2023 nadrukkelijk ingezette lijn op het terugdringen en sneller afhandelen van terugbelverzoeken houden we vast en geven we ook in 2024 in vervolg.
Verder intensiveren we de aandacht voor dienstverleningscompetenties en het
dienstverleningsgedrag in brede zin (rond o.a. aspecten als eigenaarschap,
inlevingsvermogen en oplossingsgerichtheid) waarbij niet alleen het management, maar ook de in 2023 gestarte coach een belangrijke rol speelt.
Ook het data gedreven werken en de hiervoor aangestelde functionaris krijgt in 2024 meer vorm en inhoud.