Omschrijving (toelichting)

We sturen hierdoor op kwaliteit van de ondersteuning en het sneller/beter behalen van ondersteuningsdoelen. We verwachten dat hiermee het percentage (deels) behaalde ondersteuningsdoelen stijgt. We rapporteren hoeveel ondersteuningsdoelen (deels) behaald zijn en niet behaald zijn. We rapporteren jaarlijks onze metingen.

 

Als is aangetoond dat het percentage (deels) behaalde ondersteuningsdoelen stijgt, wordt het een onderdeel van onze vaste werkwijze en vervallen deze metingen. Bij onenigheden met zorgaanbieders gaan we met ze in overleg via het SWVO (Samenwerkingsverband Oosterschelderegio) of de IJZ (Inkooporganisatie Jeugdhulp Zeeland).

Kwaliteit (indicator)

G

Kwaliteit (toelichting)

De toegang nam regelmatig contact op met zorgaanbieders en voerde op klantniveau zorgevaluaties uit. Daarmee hadden we als doel dat we konden monitoren of een ondersteuningsdoel door de zorgaanbieder werd behaald. Voor die monitoring pasten we het registratiesysteem aan. Vanaf de 2e helft van 2021 was dit systeem in gebruik.  De opgehaalde informatie was nog niet compleet aangezien 2021 een opstart jaar betrof. Er vielen daarom nog geen betrouwbare conclusies uit te trekken.